Variant Mini
Reis verslagen EgJo

Reisverslag AndalusiŽ - Bretagne 16-05-2016 tot 23-07-2016
week 7
Maandag 27 juni 2016 (Frankrijk)
Als we vertrekken blijft het wat licht regenen, maar 's middags klaart het op en begint het zonnetje lekker te schijnen. Na toch wel weer een mooie rit langs de kust van Bretagne, komen we om 15:00 uur aan op een mooie camperplaats, een voormalige camping, in Saint Malo. De camperplaats heet Camping-car Les Ilots. Omdat het nog vroeg in de middag is en het ook nog mooi weer is, lopen we eerst weer even naar het strand, dat aan de overkant van de camperplaats ligt.
Dinsdag 28 juni 2016 (Frankrijk)
We hebben vanmorgen de 1e route van de Tour de France nagereden. Dit was een hele leuke route. We kwamen door dorpjes waar men alles had versiert voor de Tour de France.
Op de rotondes hadden ze fietsen met allerlei kleuren gezet, in de weilanden hadden ze met ronde balen hooi taferelen van de Tour de France gemaakt. Kortom een hele leuk dag om zo door deze versierde dorpjes te rijden.
Na deze leuke route kwamen we om 15:30 uur aan op een camperplaats aan zee. Om bij deze camperplaats te komen moesten we 600 meter over een heel smal weggetje rijden. Het weggetje was zo smal dat de struiken aan weerszijden langs de camper schuurden. (geen schade ☺☺). Gelukkig hadden we ook geen tegenliggers, want anders waren we in de moeilijkheden gekomen, want passeren kon onmogelijk.
Onze camper
Met een mooie zonsondergang
Woensdag 29 juni 2016 (Frankrijk)
Wij vertrekken om 09:00 uur en gaan naar Normandië. Onderweg komen we langs een huis (winkel) waar buiten allemaal molentjes staan opgesteld. Hier stoppen we even om dit te bekijken. Het blijkt dat ze niet alleen molentjes hebben, maar ook allerlei andere leuke dingen van hout, zo als voederhuisjes voor vogels enz. Hier hebben we een leuk vogelvoederhuis gekocht, wat nu in onze tuin hangt.
Na weer een stuk van de route van de Tour de France gereden te hebben,
komen we door het mooie kustplaatje Blonville sur Mer , waar hele mooie huizen staan
Hierna komen we om 15:30 uur aan op
camping La Briquerie in Honfleur.
Donderdag 30 juni 2016 (Frankrijk)
We gaan vandaag verder NormandiŽ in en rijden eerst over de Pont de Normandie, een hele hoge brug over de Seine, nu langs de kunst van Normandië. We zijn in het gedeelte van Normandië waar de bekende krijtrotsen staan. We komen via een mooie route door het mooie plaatsje Étretat waar ook de bekende krijtrotsen zijn. Dit is werkelijk een schitterend gezicht als je zo vanuit de heuvels op Étratat kijkt met de krijtrotsen aan zee.
De mooie route door de bossen
De krijtrotsen bij Étratat
Altijd galant zijn

Rijdend langs de kust met de krijtrotsen komen we om 15:00 uur aan op een mooie camperplaats aan zee bij de plaats Criel sur Mer. Waar we een mooi uitzicht hebben op de krijtrotsen, waar we 's middags nog een wandeling naar toe hebben gemaakt en enkele stukken krijtrots als souvenir hebben meegenomen.

Hieronder een uitzicht op de krijtrosten aan de bovenkant.
Vrijdag 1 juli 2016 (België)
Om 08:30 uur de camper weer gestart om weg te rijden richting België. Het weer is druilerig. Rijdende over de D 940, vlakbij de afslag naar de D111, rijden we over een weg waar net nieuw grind op is gestooid. Enkele auto's en vrachtauto's komen on in een stoet te gemoed en ja hoor......een harde knal en....een steen tegen de voorruit waardoor er een ster ontstaat. Gelukkig barst de ruit niet verder en blijft het bij een ster. (deze is inmiddels keurig door Carglass gemaakt) We waren er voor verzekerd. Omdat we in België geen camperplaats konden vinden kwamen we uiteindelijk pas om 18:00 uur aan op een boeren camping "De Stoetelaer" in Sint Margriete.
De ster in de voorruit
Zaterdag 2 juli 2016 (Nederland)
We vertrekken vandaag naar Nederland. Het weer is erg afwisselend. Dan weer heftige buien en dan weer een zonnetje. Dit weertype hebben we al weken lang. We hebben via de campingplaatsen app een camperplaats ontdekt bij een bakker achter op de plas in de plaats Wijk en Aalburg. Dit lijkt ons wel wat. Dus de neus van de camper die kant op gestuurd.
We blijven hier het verder weekend en bezichtigen het plaatsje Wijk en Aalburg en dat valt niet tegen. het is wel en gezellig klein plaatsje.