Variant Mini
© 2017 EgJo
Reis verslagen EgJo

Maandag 30 mei 201 (Spanje)
Nadat we lekker een paar dagen hebben uitgerust op deze goede camping, zijn we vandaag weer verder gereden. We zijn door Valencia gereden. Een hele mooie stad met mooie gebouwen. Verder was de rit niet zo heel bijzonder. We zijn om 15:30 uur aangekomen op een camperplaats in Platja Tavernes de La Valldigna. De camperplaats heet Area Camper La Finca. Deze camperplaats ligt pal aan zee, dus konden de hondjes zich even lekker aan het strand uitleven.
Dinsdag 31 mei 2016 (Spanje)
Na lekker te zijn uitgerend zijn we de volgende dag naar een camperplaats achter een restaurant genaamd Ovni Coveto Fuma in El Campello gereden. Bij dit restaurant zijn we hierna lekker uit eten geweest.
Reisverslag AndalusiŽ - Bretagne 16-05-2016 tot 23-07-2016
week 3
Camperplaats La Finca
Woensdag 1juni 2016 (Spanje-Andalusië)
Vandaag rijden we naar Andalusië. We rijden een prachtige weg door de uitlopers van het gebergte van de Sierra Nevada. De uitzichten onderweg waren wonderschoon. Zie hieronder een kleine impressie hiervan. Na deze mooie tocht komen we om 17:00 uur aan op camping La Garoffa in Almeria.
Donderdag 2 juni 2016 (Spanje-Andalusië)
We zijn vandaag om 10:10 uur vertrokken vanaf camping La Garoffa en gaan naar Granada. Granada staat bekend om het Alhambra complex. Dit is een groot gebied met vele mooie gebouwen een ford en een groot paleis. Het paleis is van binnen te be-zichtigen. Vanaf het Alhambra, dat boven de stad Granada ligt, heb je een bijzonder mooi uitzicht over Granada. Onze rit, naar Granada, voert ons door de Sierra Nevada met een mooi uitzicht op de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevadea. Het landschap van de Serra Nevada is heel erg mooi en indrukwekkend.
Na deze mooie route komen we om 13:15 uur aan op camping Reina Izabel in Granada waar hele kleine plaatsen zijn. Ons plaatsje was zeker niet groter dan ongeveer 40 m2.
Vrijdag 3 juni 2016  (Spanje-Andalusië)
We rijden vandaag naar het bekende Alhambra.
Het Alhambra, of ook wel het Rode Paleis genoemd, is een middeleeuws paleis en fort van de Moorse heersers van het koninkrijk Granada in Andalusië (Zuid-Spanje). Het bevindt zich op een heuvelachtig plateau aan de zuidoostelijke grens van de stad Granada.
Rondom het Alhambra is ook veel te zien, want de natuur en omgeving en het bouwwerk aan de buitenkant zijn op zich al de moeite van het bezoek waard, met uitzicht op de Sierra Nevada en de vlakte van Córdoba.
In de tuinen van het Alhambra staat de Parador van Granada, het vroegere klooster van Sint-Franciscus waar oorspronkelijk de katholieke koningen werden begraven.

Toen we bij het Alhambra aankwamen mochten de honden niet in het paleis komen. We hebben wat gebouwen aan de buitenkant bekeken, maar het complex is zo groot dat het veel te ver lopen was en de temperatuur liep al aardig een eindje in de 30 graden, dus zijn we maar weer naar de camper gegaan en zijn verder gereden naar Marbella, waar we om 13:30 uur aankomen op camping Cabopino.
Het paleis is erg mooi om te bezichtigen. Je moet hiervoor wel intree betalen (35 euro pp) en er staat een hele lange rij voor de kassa. Als je het paleis van binnen wilt bekijken kun je beter op internet kaartjes kopen, want dan kun je gewoon doorlopen bij de controle.