Variant Mini
© 2017 EgJo
Reis verslagen EgJo
Reisverslag Spanje-Algarve 01-06-2015 tot 15-07-2015 week 3

Maandag 15 juni (In Spanje)
We gaan vandaag naar een camping in Marbella. We hebben deze dag geen extra dingen te bezichtigen. Het is vandaag erg warm. We rijden in het begin een hele mooie weg langs de kust.
Maar na deze kustweg gaan we het binnenland wat in en we zien daar uitgestrekte kassen waarin men groenten verbouwd. Maar het zijn geen glazen kassen zoals wij die in Nederland hebben, maar allemaal van een soort plastic of nylongaas, waar de wind doorheen kan waaien. Het is zeker GEEN mooi gezicht voor het landschap, maar ja ‘s lands eer ’s lands wijs…maar mooi is anders!!
We vervolgen onze weg door de bergen en komen om 16:30 uur aan op camping La Buganvilla in Marbella, een mooie camping direct aan onze route gelegen.
Dinsdag 16 juni 2015 (In Spanje)
We vertrekken weer om 09:45 uur van camping La Buganvilla. De zon staat weer hoog aan de hemel, dus het wordt weer een warme dag. We gaan vandaag naar Gibraltar om dat te bezichtigen. We willen hier 2 dagen blijven omdat we denken dat er veel te zien is.
Maar aangekomen in Gibraltar blijkt dit toch een vergissing. Alles (het verkeer) staat muurvast.  Bij de rots, waar ook onze camperplaats moet zijn, is een complete verbouwing aan de gang. Dus het verkeer kan geen kant op….en wij staan er ook tussen .   . En dat was erg, want het was ook nog eens héééél warm. Zelf de airco bracht amper verkoeling. En de camperplaats was niet meer toegankelijk.
Dus ons plan om 2 dagen te blijven was al snel van de baan. We zijn, toen we eindelijk weer vrije baan hadden, direct Gibraltar uitgereden Nadat we langs de rots zijn gereden, hebben we maar besloten om naar  Tarifa te rijden, het Zuidelijkste puntje van Europa

Maar nu nog even een verhaal er tussen door.
Gisteren toen we nog op de camping in Marbella stonden begon Milou tijdens het avondeten plotseling heel hard te janken.
Ze had veel pijn aan het rechter oor. We vermoeden dat daar wat was ingekomen, een beestje of een grasaar die hier ook veel door de droogte op de grond liggen.

Echt zo’n pluim met weerhaken. Maar we konden in het oor niets zien zitten en er dus ook niets aan doen. Ze ging vandaag gewoon weer mee in de bench in de camper.

Toen we in Tarifa kwamen zag Joke bij een rotonde een dierenartspraktijk.

Dus we zijn daar gestopt en naar binnen gegaan. Het was net voor sluitingstijd voor de lunch van 13:30 uur, maar de dokter was er nog. Hem het verhaal verteld en hij ging Milou onderzoeken.
Hij dacht direct aan een grasaar die in het oor kruipt en met de scherpe punt het trommelvlies kan doorboren.
Hij gaf Milou een narcosespuit en probeerde haar in het oor te kijken. Dit deed Milou erg zeer, maar de dokter zei dat hij gelijk had, hij had inderdaad een grasaar in het oor zien zitten erg diep bij het trommelvlies.

Maar Milou wilde maar niet gaan slapen op de narcose, dus nog een narcose erbij.
Weer wachten, maar ook nu bleef Milou nog vechten om wakker te blijven.
Er moest een derde narcose aan te pas komen voordat Milou helemaal in slaap was en de dokter de grasaar er uit kon halen. Gelukkig is alles dus weer goed gekomen en was het trommelvlies onbeschadigd. De dokter was zeer goed en vriendelijk. Een pluim voor deze man, hij liet zijn lunch er voor schieten. Om 16:30 uur waren we pas weer buiten en was alles klaar.
Milou had 3 narcose spuiten gehad, nadien weer 2 spuiten om wakker te worden, een antibiotica spuit en een antibiotica kuur van 5 dagen. Tevens kregen Milou en Nonjah nog een medicijn in de nek ter bescherming voor hartworm, die hier in Spanje en in Portugal veel voorkomt en dodelijk kan zijn. Hartworm wordt overgebracht door muggen.
Hierna zijn we naar camping Roche in Conil de la Frontera gereden. De camping waar we na Gibraltar toch wilden overnachten.
Donderdag 18 juni 2015 (In Portugal)
We gaan vandaag naar Sevilla. Een grote stad met vele mooie gebouwen, o.a. het paleis van de koning van Spanje. De bedoeling was om in Sevilla 2 nachten op een camperplaats te blijven en dan zo de stad in te gaan om de mooie gebouwen te bekijken.
Toen we in Sevilla aankwamen bleek dat de camperplaats niet meer in bedrijf was. We werden door de navigatie weer netjes in een kringetje rondgeleid, maar kwamen steeds weer bij dezelfde niet in bedrijf zijnde camperplaats uit. Dus dit werd weer niets!!.
Alternatieven bleken er direct niet te zijn, dus we zijn maar op goed geluk Sevilla verder ingereden.
We hadden besloten om dan maar direct richting Portugal te rijden. En wat blijkt….we komen gewoon langs het paleis van de koning en langs de andere mooie gebouwen die we hadden wilden bekijken. Dus toch een geluk bij een ongeluk. Maar we gaan wel richting Portugal!!. En het is warm!!!!....pfff…ondanks de airco
Dus na Sevilla zijn we doorgereden naar Portugal naar de plaats Albufeira. De bekende badplaats.

Onderweg hebben we nog bij een kraamtje een net met manderijnen en een net met sinasappelen gekocht. En deze waren toch zoet!! Hmmmmm heerlijk.
Om 17:00 uur zijn we aangekomen op de camperplaats in Albufeira. (Portugese tijd), want onze tijd is een uur later, namelijk 18:00 uur. Dus dat is een gelukje.
Deze camperplaats heeft alle voorzieningen die een camping ook heeft, stroom, toiletten, douches en deze kost 5 euro per nacht. (het is geen camping, maar we staan hier goed)
Zie hier enkele foto van deze camperplaats.

We blijven hier 2 dagen en gaan Albufeira even bezoeken en ook het strand.
Zaterdag 20 juni 2015 (In Portugal)
We zijn inmiddels door leuke plaatsjes naar Portimão gereden en staan op een leuke plaats op de camping Alvor. Naast onze plek is er een kraan, maar ook 2 douches (met koud water), maar dat is wel lekker in deze warmte. Het is hier over de 30 graden. We zijn vanmorgen met de fiets naar het strand van Portimâo gefietst. Daar aangekomen bleek dat er geen honden op het strand werden toegelaten, ook niet aangelijnd. Dus we zijn maar weer terug gefietst naar de camping en daar hebben we lekker gerelexed en met het thuisfront geWhatsAppt. Gelukkig was de douche met koud water dich bij, dus af en toe een lekkere opfrissende douche nemen