Variant Mini
7-06-2019 tot 11-07-2019 week 2

6652 km

Maandag17-6-2019

Vandaag gaan we langs Madrid en willen de stad Toledo bezoeken. We hadden gelezen dat er op een grote parkeerplaats dicht bij de oude stad ook een gedeelte voor campers was afgescheiden, zodat we daar konden overnachten om de volgende dag Toledo te gaan bezoeken. Nadat we de drukte van Madrid achter ons hadden gelaten, kwamen we in de middag in Toledo aan. Toledo ligt ongeveer 70 km onder Madrid. Bij de parkeerplaats in Toledo aangekomen was deze bom vol. Er kon echt niets meer bij. Ook alle andere parkeerplaatsen in de omgeving waren overvol. Dus wat nu zei Pietje kru… Weet je wat we gaan doen, Toledo weer uit en een leuk stekje in de omgeving zoeken waar we lekker gaan relaxen en koffie drinken en dan rijden we zo tegen 6 uur

's avond Toledo weer binnen en dan is er vast wel weer ruimte om de camper te parkeren en te gaan overnachten. Zo gezegd zo gedaan en ja hoor, de bedoelde parkeerplaats met de camperplaatsen was weer aardig leeg en ook diverse camperplaatsen waren weer vrij. Dus een plekje gezocht en overnachten maar. De volgende morgen zijn we Toledo ingelopen. Om in de oude stad te komen moet je behoorlijk hoog klimmen. Daar hebben de Spanjaarden wat op gevonden, ze hebben mooie roltrappen gemaakt die in 3 gedeelten je omhoog brengen naar de oude stad. In de oude stad aangekomen hebben we eerst wat rond gewandeld en zijn later ook nog met een toeristentreintje de stad doorgereden. Toledo is echt een hele mooie stad en zeker de moeite waard om te bezoeken. Toledo staat bekend om de diverse mooie zwaarden die er gemaakt worden. Het is nog een oude Middeleeuwse stad. (De camperplaats is bekend onder Campercontact sidecode 64112)

Dinsdag 18-6-2019

Nadat we vandaag Toledo hebben bezocht, zijn we weer verder gereden en komen bij een oud klein dorpje aan in the middle of nowhere. Hele nauwe straatjes waar je net met de camper door kunt rijden. En net buiten het dorpje is een camperplaats, met douche en toilet, maar die waren helaas dicht. Maar het uitzicht over dit weidse heuvelland in fenomenaal. Het dorpje heet La Estrella (Campercontact sidecode 22127)

Woensdag 19-6-2019

We gaan vandaag de grens met Potugal over. Net over de grens ligt de mooie plaats Elvas. Elvas is bekend om het kasteel van Elvas en om het 6 km lange Aquaduct. Het Aquaduct loopt midden door de stad. Een mooi gezicht als je zo de stad binnen rijdt.

We hebben dit aquaduct een tijdje gevolgd en het loopt inderdaad helemaal door Elvas heen. Een knap stukje bouwwerk. Hierna zijn we doorgereden naar de Terrugem, een klein dorpje in de buurt van Elvas. Wel een leuk dorpje om even door te lopen. De straatnamen worden op tegeltjes weergegeven. En er is nog een heuse stierenvecht arena. Vlakbij deze arena is ook de camperplaats, die deel uit maakt van een gewone parkeerplaats. Op zich een leuk oud Portugees dorpje. (Campercontact sidecode 10824)

de camperplaats in Terrugem

Donderdag 20-6-2019

Na dit leuke plaatsje en een goede overnachting rijden we weer verder en komen ook bij de plaats Evora met de nauwe straatjes.

Evora heeft meerdere bezienswaardigheden, zoals;

We wilden dus graag diverse dingen gaan bekijken met de bus touristique. Maar hier vertelde men ons dat nagenoeg alle bezienswaardigheden gesloten waren vanwege een Rooms-katholieke feestdag. Het was namelijk de feestdag van Corpus Christi (Sacramentsdag). Op de tiende dag na Pinksteren vieren hier de Rooms-katholieken de instelling van de eucharistie. Ze eten op deze dag brood en drinken wijn. Het brood verwijst naar Jezus' lichaam, de wijn naar het bloed dat Jezus offerde omwille van het heil van de mensen.

Omdat alles gesloten was zijn we maar even door de binnenstad met de nauwe straatjes gelopen, op zich wel leuk, maar jammer dat alles gesloten was. In Nederland wordt Sacramentsdag een zondag later gevierd.

Nadat we hier in Evora wat hadden rondgelopen zijn we weer verder gereden en komen in de middag aan op een grote camperplaats waar zelfs een zwembad bij is in de plaats Messejana-Aljustrel. In dit plaatsje hebben de bomen gehaakte stammen. Een mooie camperplaats, waar zoals gezegd alles bij is, toiletten, douches en zelfs een zwembad. We besluiten hier het verdere weekend maar te blijven, lekker te zwemmen en te relaxen en gaan maandag weer verder. (Campercontact sidecode 26107)