Variant Mini
Onze 1e camperreis was een rondje Nederland
(zie routekaartje hiernaast)

22-10-2012
Op 22-10-2012 zijn we uit Tukkerland vertrokken en via een mooie route door Duitsland naar camping De Breyenburg in Ledeacker gereden. Op deze camping hebben we overnacht. Het was een mooie rustige camping waar de kippetjes in alle rust rond onze camper scharrelden.
We zijn op deze camping 2 dagen gebleven
dinsdag 23-10-2012
Na een heerlijke nachtrust zijn we weer verder gereden naar Zeeland. Na een mooie tocht door Brabant kwamen we 's middags rond 16:00 uur aan op Camping Dishoek in Zeeland.
Dishoek is een dorp aan de Westerschelde in de Zeeuwse gemeente Veere, tussen Zoutelande en Vlissingen met ongeveer 400 inwoners (2008), maar bestaat voornamelijk uit tijdelijk bewoonde vakantiehuizen. Het dorp heeft traditioneel een sterke band met Koudekerke. Dishoek is, evenals De Vijgheter als uitkijkpost voor Vlissingen gesticht en werd hierdoor veiliger, waardoor mensen dicht bij de plek kwamen wonen. De Vijgheter bestaat tegenwoordig niet meer. Het dorp ligt gelijk aan de voet van de duinen en daarom komen er, voornamelijk 's zomers, veel toeristen en inwoners van de omringende dorpen Dishoek voor het strand bezoeken. De hotels, restaurants, campings en fietsenzaak zijn ook zeker afhankelijk van het toerisme. Met de aanleg van nieuwe parken rond het dorp en de bouw van een aantal ruim opgezette nieuwe huizen, probeert Dishoek een "mondaine" status te verkrijgen. Dishoek komt van het woord dijkhoek. Deze naam kreeg het dorpje omdat het bij een zeedijk lag. Restanten van de dijk zijn nog steeds te zien als bij stormvloed veel zand van het strand is gespoeld.In de duinen bij Dishoek vond in 1566 de eerste hagenpreek in de noordelijke Nederlanden plaats. In de duinen bij Dishoek zorgen de vuurtorens van Kaapduinen voor een lichtlijn om schepen veilig door de vaargeul van het Oostgat te loodsen.
Camping Dishoek ligt direct achter het duin, dus even het duin overlopen en we staan aan zee te kijken om dan een lekkere wandeling langs het strand te gaan maken
Ook Milou, die toen nog alleen was, vond het strand en de zee prachtig.
vrijdag 26-10-2012
Na 2 heerlijke dagen aan het strand met heerlijke wandelingen zijn we weer verder gereden over de Zeelandbrug door het mooie Zuid-Holland naar Noord-Holland. Onder de rook van Amsterdam komen we langs onze nationale trots Schiphol waar de "grote vogels" na hun vlucht staan uit te rusten :-)

Langs rustige landweggetjes komen we in de middag aan op camping 't Venhop in Berkhout. Dit is een mooie camping met staanplaatsen aan het water. Hier blijven we het weekend staan.
Hier zie je de mooie plekken aan het water. Heerlijk genieten in het najaars zonnetje.
dinsdag 30-10-2012
Na een heerlijk weekend zijn we dinsdag weer verder gereden naar Groningen.
We zijn uiteraard over de afsluitdijk gereden, langs het standbeeld van Ingenieur Cornelis Lely die de ontwerper en uitvoerder was van de afsluitdijk die gereed kwam in 1932.
In de middag kwamen we aan bij camping Lauwersoog. De camping is mooi gelegen aan het Lauwersmeer. Ook daar kun je mooi wandelen, wat we dan ook gedaan hebben. Ook onze Milou genoot van de wandeling en kon het niet laten het water van dichtbij te bekijken.

woensdag 31-10-2012
De volgende dag werd het erg slecht weer, de hele dag regen en de vooruitzichten bleven slecht.
Dus besloten we vandaag maar terug naar huis te rijden.
Maar ons 1e tochtje met de camper, het rondje Nederland, was ons UITSTEKEND BEVALLEN!!!
Vanaf het duin een kijkje op camping Dishoek