Variant Mini

5408 km
125 km
Maandag 7-8-2018 (Duitsland)
We rijden rustig aan richting de Moezel die we dan stukje voor stukje willen gaan volgen.
Na een leuke rit, onderweg capucinno met taart, boodschappen doen en even naar de KiK om een nieuwe kortebroek te kopen, komen we aan op een camperplaats in het plaatsje Nonnweiler, waar zich ook een stuwzee en een meertje bevinden. We hebben ‘s middags een wandeling om het meertje gemaakt en verder niet, want het was warm, heel warm! (NKC Camperplaats Sidecode 946).
Dinsdag 7-8-2018 (Duitsland)
We kome vandaag bij de Moezel en zoeken onze 1e camperplaats aan de Moezel op en dit wordt bij het plaatsje Ensch, waar we lekker direct aan de Moezel staan. Hier blijven we 2 dagen, lekker ontspannen en naar de voorbij varende schepen kijken. (NKC Camperplaats Sidecode 3023).
De volgende dag hebben we niet veel kunnen doen, want we hadden vaak behoorlijke regenbuien. Dus hebben we ons maar vermaakt met het verder schrijven van dit reisverslag.
Vrijdag 10-8-2018 (Duitsland)
Het weer is weer opgeklaard, het zonnetje schijnt alweer dus rijden we verder de Moezel langs en komen in het plaatsje Trittenheim. Ook hier zien we een mooie camperplaats direct aan de Moezel. Omdat we ook hier weer direct aan de Moezel staan en het plaatsje Trittenheim achter ons hebben om het nog te gaaan bekijken, blijven we hier het weekend staan. (NKC Camperplaats Sidecode 956).
Zaterdag 11-8-2018 (Duitsland)
Het is vandaag weer mooi weer, de temperatuur stijgt alweer lekker, dus gaan we een wandeling door Trittenheim maken. Trittenheim ligt in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts en maakt del uit van de Landkreis Trier-Saarburg. Trittenheim ligt op de linkeroever van de Moezel en telt 1077 inwoners. In de ongeveer 236 ha wijngaarden van Trittenheim wordt overwegend Riesling verbouwd. Bij de wandeling door het dorp kwamen we dan ook vele wijnhuizen tegen waar je de wijn kunt proeven en kopen. Verder is er in dit leuke kleine dorpje niet zo heel veel te zien. De wijnbouw staat er centraal en dat is zeker te zien.
Maandag 13-8-2018 (Duitsland)
Na een rustige en ontspannen zondag rijden we vandaag weer verder langs de Moezel en komen door het mooie plaatsje Bernkastel-Kues. Hier stoppen we om het plaatsje beter te gaan bekijken. Bernkastel-Kues is echt weer een van de mooie Moezel plaatsen waar je echt een keer door moet lopen. Er staan mooie oude vakwerkhuizen.
Bernkastel-Kues bestaat uit twee delen: Bernkastel op de rechteroever van de Moezel en Kues op de linkeroever. Beide delen zijn met een brug met elkaar verbonden. De Moezel vormt in dit gebied de grens tussen de Eifel in het noorden en de Hunsrück in het zuiden en maakt er veel scherpe bochten. De Moezel en Bernkastel-Kues liggen lager dan de omgeving. De wijngaarden liggen er op de hellingen van het dal van de Moezel. Bernkastel ligt aan het oosten op de buitenbocht van de Moezel, aan de kant van de Hunsrück, en Kues aan het westen in de binnenbocht. Vooral het deel Bernkastel is toeristisch. Het heeft een oud centrum. Daarin leiden stegen, de smalste over trappen, omhoog naar de wijngaarden. Kues is groter en moderner dan Bernkastel.
We zijn ook nog even het plaatsje doorgelopen, het is een oud plaaatsje wat een beschermde innestadt heeft waar alleen de eigen bewoners met de auto mogen komen. Als er meer verkeer door gaat komen er door trillingen scheuren in de muren van de oude huizen en dat wil men zo voorkomen. Terug bij de camper kregen we bezoek van 3 zwanen. Ze waren nogal opdringerig en zaten erg te blazen naar onze honden Milou en Nonjah totdat Milou een kleine uitval deed en toen deinsden ze al blazend wat terug.
Al met al toch een leuke camperplaats waar we nog een dag langer blijven.
Een mooi zicht op Bernkastel-Kues
De vakwerkhuizen van Bernkastel-Kues
Na deze bezichting zijn we weer verder langs de Moezel gereden en komen bij het plaatsje Ūrzig, waar we ook weer langs een mooie, direct aan de Moezel gelegen, camperplaats rijden. Een mooie plek met direct uitzicht op de Moezel, dus hier gaan we staan om te overnachten. (NKC Camperplaats Sidecode 957).
De beren van Bernkastel-Kues
De smalle steegjes in Ürzig
De oude kerk van Ürzig
Ons plekje aan de Moezel
De opdringerige zwanen
Dinsdag 14-8-2018 (Duitsland)
Het weer is vandaag bewolkt en wat treurig, dus we doen niet veel vandaag en gaan lekker ontspannen naar de scheepvaart op de Moezel kijken en doen wat huishoudelijk klusjes.
Woensdag 15-8-2018(Duitsland)
We rijden weer verder langs de Moezel naar Cochem en we verlaten bij Cochem de Moezel en gaan omhoog richting Nederland. Na een mooie rit door de heuvels van het Moezel gebied, komen we in de middag aan bij het plaatsje Kommern. Een leuk klein plaatsje met een grote kerk. Hier gaan we overnachten.
Donderdag 16-8-2018 (Duitsland)
We rijden vandaag weer verder naar boven richting Nederland en komen bij de plaats Moers, waar we op een speciale camperplaats bij een zwembad gaan staan. We hebben in Moers verder niets gedaan. Het is alleen een kwestie van overnachten.
Cochem van bovenaf gezien
Vrijdag 17-8-2018 (Nederland)
Vandaag rijden we naar Nederland. We willen het gezin van onze jongste zoon en schoondochter en hun 4 kinderen verassen. Zij hadden namelijk de aankomende week een plek op camping Lansbulten in Aalten geboekt.
We hadden regelmatig contact en zij gingen er vanuit dat wij nog ergens aan de Moezel stonden. De kinderen hadden al vaker gezegd dat we naar huis moesten komen omdat ze ons erg misten. Dus wij dachten we gaan wat eerder naar Nederland en gaan ook, zonder dat zij het weten alvast ook op camping Lansbulten staan. Tegen de beheerster gezegd dat ze niet moest zeggen dat wij er ook waren. Dit kwam voor elkaar. We hebben ons die maandag verdekt opgesteld en konden mooi ongezien volgen hoe zij hun vouwwagen gingen opzetten. Na een tijdje maar een appje naar hen gestuurd en gevraagd of ze koffie wilden hebben. Nou de verassing was echt erg groot en wat waren de kleinkinderen blij ons weer te zien en dat was uiteraard wederzijds. Zo hebben we nog een leuke tijd met hen op camping Lansbulten doorgebracht en ook de rondreis door Italië en Frankrijk was erg mooi. We hebben vele plaatsen en mooie natuur gezien. Alleen de binnenwegen aan de Oostkust...……….