Variant Mini

5408 km
125 km
Zondag 29-7-2018 (Frankrijk)
Vandaag gaan we weer niet zover en blijven nog In de Elzas. We rijden naar een camping in de plaats Selestat. Dit is een kleine camping municipal Les Cicognes, maar wel goed in sanitair en service. Hier blijven we een paar dagen om weer wat zaken op de rij te zetten, camper van binnen schoon maken, de was doen enz. (NKC Camperplaats Sidecode 9412). We zijn hier tot donderdag 2-8-2018 gebleven. Dinsdag hebben we in Selestat de markt bezocht. Voor zo’n kleine plaats als Selestat een hele grote markt, vrijwel door het gehele centrum heen. Woensdag nog even lekker op de fiets naar Selestat geweest en het leuke centrum bezocht en bekeken. Er zijn 3 oude kerken dicht bij elkaar in het centrum. De oudste is de kathedraal, van buiten mooi maar van binnen valt het wat tegen. Verder zijn er mooie oude gebouwen en huizen te zien, kortom een leuk stadje om te bezichtigen. En verder hebben we gerelaxed op de kleine maar toch goede camping.
De Elzas staat ook bekend om de grote aantallen Ooievaars die er verblijven. Ze zijn zelfs zo aan mensen gewend dat ze op de camping komen en je ze gewoon kunt voeren.
Hé baas..... ik zie een Ooievaar
Hé zus...wat een grote vogel hé
Ja ja...ik zie het
Enkele foto's van het plaatsje
Selestat
De camping municipal Les Cicognes
Donderdag 2-8-2018 (Frankrijk)
Vandaag rijden we, midden tussen de wijnvelden door naar het plaatsje Obernai. In Obernai is een camperplaats op een grote parkeerplaats aan de rand van het stadje. Vanaf de parkeerplaats loop je zo het cemtrum van Obernai in. (NKC Camperplaats Sidecode 8798). Hier aangekomen zijn we direct Obernai in gegaan. Er bleek een markt te zijn, ook weer door de hele binnenstad van Obernai. Dus we vallen weer met de neus is de boter en gaan de markt op. Het is een leuke markt, maar van de mooie binnenstad van Obernai is nu niet veel te zien. Na de middag is de markt weg en gaan we nog een keer de binnenstad van Obernai in om deze mooie plaats wat beter te bekijken. We komen langs een Synagoge waar opdat moment een bruiloft wordt gevierd. We mochten binnen kijken en het is mooi om het enthousiasme van de feestgangers te zien. Mooie muziek en veel dansen. Veder zie je ook hier in Obernai veel ooievaarsnesten met jongen erin, die door de ouders luid klapperend gevoerd worden. Kortom een mooie plaats om te bekijken.
De synagoge en de bruiloft
Vrijdag 3-8-2018 (Frankrijk)
Vandaag is ons einddoel het plaatsje Walscheid dat ligt in het Departement Moselle in Frankrijk. Bij dit plaatsje is namelijk een mooie camperplaats bij een meertje. Je moet hier alleen wel vroeg zijn, want er zijn maar 4 camperplaatsen en die zijn al vroeg bezet. Na een mooie rit, ondermeer over de col Du Donon 727 meter hoog, komen we om ongeveer 11:00 uur aan bij deze camperplaats. En we hebben geluk, er zijn nog 2 plaatsen vrij. Het meertje ligt er prachtig bij en er wordt veel in gezwommen. Kortom een leuke plek om te relaxen en te overnachten. (NKC Camperplaats Sidecode 23191).
Col Du Donon
De camperplaats bij het meertje
Zaterdag 4-8-2018 (Duitsland)
Na heerlijk te hebben ontspannen gaan we weer verder en rijden een hele mooie route door de korenvelden, heuvel op heuvel af en komen aan op een hele mooie camperplaats in Hornbach in Duitsland. Ja de Duitsers weten hoe ze een camperplaats moeten aanleggen. Deze zijn vaak heel mooi en met alle voorzieningen uitgerust, vaak ook stroom per plaats. Maar deze camperplaats overtreft toch wel alles wat we al in Duitsland hebben gezien. Hier is zelfs een compleet aangelegd en goed onderhouden speelveld bij met 4 jeu de boulesbanen compleet met ballen, 9 midgetgolfbanen met clubs en ballen, een tafeltennistafel met badges en ballen, een pooltafel met stokken en ballen en dit alles gratis te gebruiken. In de vroege avond rond 7 uur komt een persoon het stageld, 8 euro ophalen en deze kijkt dan ook weer op het speelterrein of alles nog in goede staat is. Wat een perfekte camperplaats is dit en dat voor 8 euro all in. We zijn hier uiteraard het weekend gebleven. (NKC Camperplaats Sidecode 14550).
Bij deze mooie camperplaats kun je allerlei dingen doen ter ontspanning, zoal jeu de boules, midgetgolf, tafeltennis, bljarten enz. Het hoort allemaal bij de camperplaats