Variant Mini

5408 km
125 km

Maandag 9-7-2018 (Italië)
Omdat de wegen toch wel erg slecht zijn vervolgen we onze weg, tegen onze zin in, over de autosnelweg. Onderweg was er niet veel te bezichtigingen, dus komen we halverwege de middag weer aan op een camperplaats in Celle Ligure. (Camperplaats NKC Sidecode 4548) Bij deze rit komen we ook over de brug bij Genua, die later op 14 augustus, ongeveer 1 maand nadat wij er overheen reden, is ingestort
Dinsdag 10-7-2018 (Frankrijk)
Omdat ook in Celle Ligure niets te beleven valt rijden we vandaag weer verder langs de kust richting Frankrijk. Dit is wel een hele mooie route om te rijden. We komen door verschilende leuke kleine plaatsjes en de weg gaat ook stijgend en dalend langs de kust. Tot nu toe eigenlijk wel één van de mooiste routes die we in Italië langs de kust hebben gereden. Zo leidt deze mooie route ons Frankrijk in en komen we bij een camperplaats in Saint Laurent du Var. Bij de grensovergang in Frankrijk moesten we naar de kant van de bewaking (militairen met geweren). Er werd ons verzocht de deur van de camper te open omdat ze wilden zien of er ok passagiers mee gingen.
Woensdag 11-7-2018 (Frankrijk)
We gaan vandaag naar Saint Tropez. Hoe dichter we in de buurt komen hoe drukker het wordt. Ook op zee zien we de omvang van de jachten al groter worden. Na een parkeerplaats in Saint Tropez gevonden te hebben, zijn we wandelend Saint Tropez ingegaan. In de jachthaven van Saint Tropez kun je wel zien dat het niet altijd eerlijk verdeeld is in de wereld. Daar liggen jachten waarvan je denkt had het niet wat bescheidener gekund? Maar goed dat oordeel is niet aan ons. Wel een leuke plaats om wat rond te lopen, maar ook  niet te lang. Het gebouw van de Gendarmerie uit de films van Louis de Funès is ook leuk om te zien. Het roept zeker herinneringen op aan zijn films. Na dit bezoek rijden we naar de plaats Gassin. Hier gaan we bij de familie Joël Jouis staan die hun erf beschikbaar stellen voor campergasten. Zijn zijn aangesloten bij France Passion in het bijbehorende boekje nummer 83580.
De camperplaats in Saint Laurent du Var staat niet in NKC campercontact, maar  vonden we via een andere app, namelijk Camperstop
De camperplaats in Saint Laurent du Var
De grote jachten in de haven van San tropez
Op de camperplaats bij familie Joël Jouis
De camperplaats bij het meer in Saint Chamas
De grotwoningen in Saint Chamas
Donderdag 12-7-2018 (Frankrijk)
Vandaag zijn er geen uitstapjes of bezichtigingen gepland dus rijden we een mooie route. Dit was zo'n mooie route dat we onderweg nog gefotografeerd zijn door een kastje. Kennelijk vindt men onze camper zo mooi dat er een foto van wordt gemaakt (maar het bleek de flitspaal voor de snelheid te zijn, we gingen iets te hard, 75 waar je 70 mag). Misschien krijgen we de foto nog wel thuis gestuurd.
Vrijdag 13-7-2018 (Frankrijk)
Vandaag rijden we niet ver omdat we naar een camping willen voor het weekend. Na enig zoekwerk komen we uit bij een camping in de plaats Saint Remy de Provence. Een kleine toeristische plaats in het departement Bouches-du-Rhône (regio Provence-Alpes-Côte d’Azur. Het is een kleine camping van zo'n 30 plaatsen. Klein maar toch goed. Hier blijven we het weekend over. (Camperplaats NKC Sidecode 8806)
Na deze mooie rit komen we in de middag aan in het plaatsje Saint Chamas, waar bij het meer een mooie camperplaats ligt. Bij het plaatsje is ook een grote rotswand waar woning in zijn uitgehakt en daar mensen in wonen. Dit geeft een heel apart gezicht aan deze rotswand. Een soort van grotwoningen zitten er dus in. (Camperplaats NKC Sidecode 45138)