Variant Mini

5408 km
125 km
Zondag 1-7-2018 (ItaliŽ)
Normaal blijven we het weekend stilstaan, maar omdat we hier zo eenzaam stonden zijn we toch weer verder gereden omdat we niet nog een nacht alleen in het bos wilden blijven.
Maandag 2-7-2018 (ItaliŽ)
Vandaag rijden we niet zo ver omdat we de camper even willen verzorgen, schoonmaken, water tanken enz. We komen aan het begin van de middag aan op een leuke kleine camping genaamd Village Vallicella in Scarlino. Hier blijven we 2 nachten.
(Camperplaats NKC Sidecode 58190)
Ook de hondjes Milou en Nonjah hebben het warm, daarom hebben ze een eigen zwembadje :-)
Woensdag 4-7-2018 (ItaliŽ)
Vandaag rijden we naar een speciaal hondenstrand. Het is een stuk strand waar honden vrij mogen los lopen en zwemmen en er zijn ook speciale hondendouches. Dit stuk strand ligt bij het plaaatsje San Vincenzo. Toen we er om ongeveer 11:00 uur aankwamen, stonden er al rijen auto’s geparkeerd. Maar ook wij vonden nog een plekje voor de camper.  Op het stand gekomen was het een beestenboel. Veel mensen, maar nog veel meer loslopende honden door elkaar heen, in de zee en op het strand. Ook Nonjah en Milou hebben zich uitgeleefd. Ze renden met andere honden mee en gingen ook zelfs een eindje de zee in.
Donderdag 5-7-2018 (ItaliŽ)
We zetten vandaag koers naar Pisa. Het is erg warm vandaag. In Pisa zoeken we een camperplaats die redelijk dicht bij de oude stad ligt. Na enig zoekwerk vinden we deze bewaakte camperplaats, waar je ook kunt overnachten. Het is 12:00 uur, dus we zijn mooi op tijd voor een wandeling naar de oude stad en de scheve toren. Omdat het erg warm is nemen we extra water voor de honden mee. Milou heeft moeite om mee te komen met dit warme weer. Ze hijgt en hoest veel. Dit komt waarschijnlijk omdat er geconstateerd is dat zij een ruisje bij haar hart heeft. Dus we doen het rustig aan en blijven zoveel mogelijk in de schaduw lopen.  Dit gaat goed en na een half uurtje komen we bij de oude stad en de scheve toren aan. Het is er een drukte van belang  met heel veel toeristen. Het is ook inderdaad een mooi gezicht die scheve toren. Ook de andere gebouwen zien er prachtig uit. Nadat we vele mooie dingen hebben bekeken lopen we weer terug naar de camperplaats waar we eerst het kleine babyzwembadje opzetten voor de hondjes om lekker even af te koelen. Hierna rijden we naar een camping in Torre del Lago Puccini, waar we het weekend blijven. De camping heet camping Europa. (Camperplaats NKC Sidecode 54561)
Van het hondenstrand rijden we naar een camperplaats in Castagneto Carducci. (Camperplaats NKC Sidecode 5635)
In de middag komen we aan op een camping in Tarquini, camping Europing 2000.
Dit is een ACSI CC camping van 17 euro, maar een hond kost 8 euro per dag en dat is toch wel erg veel voor een hondje dat op de camping niets anders mag dat vast liggen. Dus hier zijn we maar 1 nacht gebleven
Vrijdag 6-7-2018 (ItaliŽ)
We zijn vandaag naar het meer Lago di Massaciccoli gefietst. Het ligt in de buurt van de camping. Het meer is niet een erg groot en vanaf de plaats waar wij vandaag kwamen kun je niet om het meer heen fietsen. Wij kwamen van de plaats Torre del Lago Lucca. Dus we konden hier alleen maar over het meer kijken, maar verder fietsen kon dus niet. Dus maar eerst een lekkere kop Capucinno gedronken. Daarna fietsen we nog door een bos en komen op het strand aan zee uit.
De camperplaats in het bos