Variant Mini

5408 km
125 km
Maandag 18-6-2018 (Nederland-Duitsland)
We zijn om 10:30 uur vertrokken voor onze vakantie naar ItaliŽ en Frankrijk. We gaan eerst naar ItaliŽ en doen dit over de snelweg. We rijden via de A44 naar Kassel en dan op de A7 richting het zuiden. We komen om 16:45 uur aan op een mooie kleine camperplaats bij een wijnbedrijf in Kitzingen dicht bij de A7.
Ze verkochten daar ook heerlijke wijnen waar we wat van geproefd hebben en ook uiteraard wat hebben gekocht. De camperplaats zelf was gratis met stroom nog wel. Kortom een goede 1e stop. (Camperplaats NKC sitecode 15745)

Dinsdag 19-6-2018 (Duitsland)
We vertrekken weer en gaan verder over de snelweg A7 naar het zuiden richting ItaliŽ. Bij de plaats Heidenheim hebben we wegens een ongeval op de snelweg een vertraging gehad van 1 Ĺ uur. De snelweg was afgesloten dus moesten we via allerlei kleine dorpjes een heel stuk omrijden. Maar uiteindelijk komen we om 14:30 uur toch aan op een camperplaats in Kempten. Het weer was inmiddels ook zo mooi dat het tijd werd om de korte broek aan te doen. (Camperplaats NKC sitecode 391)
Woensdag 20-6-2018 (ItaliŽ)
We rijden vandaag weer verder en gaan over de Fernpas. De Fernpas is goed te rijden en zonder oponthoud komen we via deze mooie rit weer op de snelweg A12 in Oostenrijk en gaan verder naar Innsbruck. Vandaar gaan we op snelweg A22 om via de Brennerpas richting het Gardameer te rijden. Het was al met al een mooie rit met mooie uitzichten. Om 14:30 uur komen we aan op een camperplaats in Egna in Trentino- Neumarkt.
Donderdag 21-6-2018 (ItaliŽ)
Het is al 29 graden als we om 10:00 uur weer vertrekken en zo langzamerhand wat schuin naar rechts afzakken richting de Adriatische zee. Zo komen we om 14:30 uur aan op een camperplaats in Vadena, een klein dorpje waar niets is te doen. De camperplaats is op een parkeerplaats bij een supermarkt. Dit lijkt ons geen goede plek om te gaan overnachten, alles lijkt zo uitgestorven en we staan hier nu nog alleen wat, denken we, ook wel zo zal blijven. Dus besluiten we door te rijden. Enige tijd later komen we aan op een grote camperplaats in Casal Borsetti. Het is een soort camping, maar dan alleen voor campers.
Vrijdag 22-6-2017 (Italië)
We zijn inmiddels aan onze echte camperreis begonnen die helemaal langs de Adriatische kustlijn loopt tot aan de zogenaamde hak van Italië, dan weer schuin omhoog waar we dan weer bij de Middenlandsezee kust bij Napels uitkomen. Dan gaat het weer verder langs de Middenlandsezee kust omhoog naar Frankrijk.
Zo rijden we vandaag langs de Adriatische kust naar het zuiden. Het valt ons wel op dat de wegen hier erg slecht zijn. Veel gaten in het asfalt en erg ongelijke reparatie plekken. Maar ondanks dat komen we in de middag aan op een leuke kleine camping in Stacciola, genaamd Mary Sierra met een mooi uitzicht op het dorpje. Hier blijven we het weekend. (Camperplaats NKC Sidecode 57948)
Deze camperplaats ligt aan een bosrand en je loopt 150 meter het bos door en je staat op het strand  waar ook de honden mogen komen.
(Camperplaats NKC Sidecode 6269)