Variant Mini
Reis verslagen EgJo
Reisverslag Frankrijk-Portugal-Spanje 16-05-2016 tot 18-07-2016
week 9

Maandag 10 juli 2017 (Frankrijk)
We rijden vandaag een mooi stuk langs de Rhône vanaf Le Pauzin tot en met Lyon.
We rijden door Lyon, wat zonder problemen of oponthoud vlotjes gaat. We gaan nu verder in de richting van de rivier de Saône. Ook deze rivier volgen we een stuk en komen om 14:00 uur aan op een voormalige camping, Aire de Camping-Car Park in Villefranche-sur-Saône.
(NKC Campercontact sitecode 22301)

We hadden ons een mooi plaatsje uitgezocht en wat schets onze verbazing, na enige uren komt er een camperbusje aan met 2 Denen (man en vrouw) en die poten hun busje pal naast onze camper en wel zo dicht naast ons dat we nog maar weinig ruimte over hadden. De luifels raakten elkaar bijna. Ze zetten hun busje ook nog eens zo neer dat hun ingang tegenover onze ingang stond en toen gingen daar lekker zitten koken en eten. Ze zaten werkelijk boven op onze lip. (zie foto’s). Gelukkig waren ze de volgende morgen al vroeg weer vertrokken. Vreemde mensen!! Normaal ga je met campers niet met de ingangen tegenover elkaar staan.
Rijden langs de Rhône
Dinsdag 11-7-2017 (Frankrijk)
We vertrekken weer en rijden door een mooi glooiend landschap naar het plaatsje St. Leger sur Dheune. Daar komen we om 13:30 uur aan op de mooi aangelegde camperplaats tegenover de jachthaven St. Leger sur Dheune.
(NKC Campercontact sitecode
29481)
We zijn het plaatsje nog in gelopen, maar er was niks te beleven en alles zag er erg haveloos uit. Zelfs de kerk kon van binnen wel een verfkwast gebruiken. Nee het was geen leuk klein plaatsje, het had allemaal een mistroostige aanblik.
Woensdag 12-7-2017 (Frankrijk)
We rijden vandaag tussen de wijnvelden door. Zover je kunt kijken allemaal wijnvelden. We rijden dan ook door de Champagnestreek. Deze regio ligt in noordoosten van Frankrijk en is het meest noordelijke gebied geschikt voor de wijnbouw in het land. Door het gebied stroomt de Marne, een zijrivier van de Seine. De meeste wijnaanplant staat in het departement Marne.

Onderweg zien we ook nog tekenen van de Tour de France die hier is langs gekomen op 7-7-2017. We komen om ongeveer 13:00 uur aan op camperplaats Aire de Corgirnon in de plaats Corgirnon.
(NKC Campercontact sitecode 12409).Een camperplaats bij een kasteeltje.

We zijn later nog even door het bos naar het kasteeltje gelopen. Er was alleen niemand te bekennen. Wel was er in het bos een mooi stuk houtsnijwerk van een boomstam gemaakt. Ook voor kinderen was hier een leuke attractie, namelijk een treinbaan waar je in kunt zitten.
Het kasteeltje bij de camperplaats
Donderdag 13-7-2017 (Frankrijk)
We rijden vandaag weer via een leuke route met zonnebloemen naar de plaats Pont-a-Mousson. Daar komen om 13:30 uur aan op een camperplaats genaamd Port de Plaisance bij de gelijknamige jachthaven.
(NKC Campercontact sitecode 7995).
De kathedraal van Pont-a-Mousson
Een mooie route door de graanvelden.
We wilden hier nog een nacht blijven omdat het morgen 14 juli is, de Nationale Franse feestdag. Maar we moesten de volgende dag vóór 12 uur van de camperplaats af omdat daar naast een groot vuurwerk werd opgesteld. We zijn daarom de volgende morgen vroeg naar een vlakbij gelegen parkeerplaats gereden en zijn daar gaan staan. We hebben ’s avonds een prachtig vuurwerk gezien en heerlijk rustig op de parkeerplaats geslapen.
Zaterdag 15-7-2017 (Duitsland)
We vertrekken om 09:30 uur uit Pont-a-Mousson en rijden via Luxemburg (lekker goedkoop om te tanken, diesel is daar 93 cent per liter) naar Duitsland. Luxemburg is ook een mooi land, heuvelachtig en mooie wegen om te rijden. Dus was het weer een leuke mooie route door de Luxemburgse en Duitse Eifelstreek. Om 13:30 uur komen we aan op de camperplaats Am alten Bahnhof in Pronsveld.
(NKC Campercontact sitecode 12782).

Het treinstation bestaat niet meer. Ook de rails hebben ze weggehaald en er helemaal een geasfalteerd fietspad van gemaakt, dat helemaal naar Luxemburg gaat. Heel mooi om hier te fietsen. We blijven hier tot maandag.
Van het hele spoortraject hebben ze een geasfalteerd fietspad gemaakt helemaal naar Luxemburg. Erg mooi om te fietsen.
Maandag 17-7-2017 (Duitsland)
Omdat we toch dicht bij huis zijn, gaan we die kant maar op, richting huis. Maar we hebben nog een mooie camperplaats gevonden dichtbij in Duitsland, namelijk in Reken. Een camperplaats bij een hotel en tot onze verbazing helemaal gratis, ook de stroom en er is geen verplichting om in het hotel de eten of zo. Het hotel heet Berghotel Hohe Mark. We hebben ’s avonds toch lekker in het hotel een heerlijke maaltijd genomen.
(NKC Campercontact sitecode 30349).
Dinsdag 18-7-2017 (Nederland)
Vanmorgen hebben we bij het hotel en bos-wandeling gemaakt. Het heette Wald erlebnispad. Onderweg kon je diverse dingen doen met hout en je boskennis vergroten.
Na deze boswandeling zijn we om 12:00 uur naar huis gereden.

Het was weer een hele mooie rondreis waarin we weer vele mooie dingen hebben gezien en van de omgeving en de natuur hebben genoten.